Reteta rapida: Ulei de masline aromatizat cu rozmarin | Preparat acasa

Rozmarinul cumparat din Billa acum multi ani creste cat vezi cu ochii, de cele mai multe ori obisnuiam sa-l utilizez in mancare, dar parca este prea puternic si pune stapanire pe toate aromele. Am inceput sa-l folosesc si in ceaiuri, da o aroma placuta, dar la fel, nu il pot bea mereu, aroma este preaaaa tare pentru mine. O noua gaselnita a fost uleiul de masline aromatizat cu rozmarin, asa ca m-am pus pe treaba si iata ce a iesit.

Această prezentare necesită JavaScript.

Am taiat cateva crengute de rozmarin, pe care le-am pus la uscat si am asteptat cateva zile bune pentru a fi uscate in totalitate. De ce? Pentru ca acesta este modul cel mai sigur de a aromatiza un ulei, fara a exista riscul sa mucegaiasca.

Daca totusi doriti sa adaugati in ulei produse proaspete cum ar fi: rozmarin, usturoi, cimbru, ardei, ideal ar fi sa le bagati la refrigerat 2-3 zile. In acest fel, veti evita inmultirea bacteriilor in ulei.

Daca stiti ca utilizati uleiul aromatizat repede, maxim 2-3 saptamani, puteti folosi ce-a din urma metoda. Eu am ales sa le usuc pentru a fi sigura ca nu exista pic de apa/seva in planta si astfel sa pot folosi uleiul cat mai mult timp.

Dupa ce rozmarinul a fost complet uscat, am degresat sticluta in care urma sa pregatesc „compozitia” cu apa fierbinte si otet, iar apoi am avut grija sa fie uscata foarte bine si ea. Aveti grija sa nu ramana pic de apa, si acest lucru poate compromite uleiul.

Dupa ce am urmat toti pasii de mai sus, am aranjat crengutele in sticluta si am incalzit putin uleiul pe care l-am turnat caldut peste plante.

Nota: Depoziteaza sticluta cu ulei de masline si rozmarin intr-un loc racoros si intunecos. Uleiul poate rezista de la cateva saptamani la cateva luni bune daca ierburile sunt complet uscate; Cu cat il veti pastra mai mult, cu atat isi intensifica mai puternic aroma.

Eu il utilizez atunci cand pregatesc carne, cartofi sau diverse legume la cuptor, pentru a le da o savoare fina si astfel evit sa mai adaug sare. Gustul este unul aromat, iar sarea nu prea isi mai are locul. Este perfect si in salatele in care predomina verdeata precum rucola, valeriana, sapanac, etc..

Urmatorul pas v-a fi sa pregatesc ulei aromatizat cu piper, cimbru si busuioc, pe care il voi folosi la paste si carne. Va arat rezultatul cand este gata.


Un alt articol interesant despre modalitatile in care mai poate folosit uleiul de masline gasiti aici: CELE MAI UTILE 8 SFATURI SI TRUCURI PENTRU UTILIZAREA ULEIULUI DE MASLINE PRESAT LA RECE | INGRIJIRE PERSONALA SI CASA

Un gând despre &8222;Reteta rapida: Ulei de masline aromatizat cu rozmarin | Preparat acasa&8221;

  1. Pingback: Uleiul de masline extravirgin baut dimineata si beneficiile lui |Presat la rece | Ai grija de Tine

Daca ti-a placut articolul lasa-mi o incurajare <3

